WiFi problemen..

Waarom heb ik geen internet ?

Je hebt problemen met je WiFi? Herken je 1 of meer van de volgende WiFi problemen ?

Wél verbinding met je WiFi netwerk, maar toch geen internet
Geen, of slecht WiFi bereik in sommige, meerdere of alle ruimtes
Geen, of een slechte WiFi signaalsterkte in sommige, meerdere of alle ruimtes
Een trage verbinding, slechte downloadsnelheid
Een onstabiel WiFi netwerk: soms werkt het wel, soms ook niet
Apparaten moeten continu opnieuw verbinding maken met uw WiFi netwerk

Lees dan snel verder, wij kunnen dit voor je oplossen !

Soorten WiFi problemen

Er kunnen meerdere oorzaken zijn waarom de verbinding hapert. Je ziet genoeg WiFi streepjes op telefoon, tablet of computer maar internet valt steeds weg. Meestal komt dit doordat het accesspoint waar je mee verbonden bent, geen  - of onvoldoende- data binnenkrijgt om door te sturen. Je ziet dit vaak bij Powerline adapters (internet / netwerk via stopcontact) of bij WiFi mesh-systemen waarbij de accesspoints draadloos met elkaar in verbinding staan. Je hebt dan wel verbinding met het accesspoint maar geen internet. Je kunt dan ook last van erg trage WiFi hebben. Dit soort situaties los je het best op door een netwerkkabel te leggen of te trekken, zodat er altijd een snelle, stabiele verbinding is. Maar er kunnen meer oorzaken zijn ; de meest voorkomende wifi problemen hebben we op een rijtje gezet:

WiFi valt steeds weg

Wanneer WiFi steeds weg valt zie je op je scherm (bijna) geen WiFi streepjes meer. Meestal komt dit door een zwak of onstabiel signaal vanuit het WiFi punt waar je mee verbonden bent. Soms wordt het signaal geblokkeerd, of is de afstand te ver.

Geen WiFi ontvangst

Wanneer je geen WiFi ontvangst hebt, zie je weinig of geen WiFi streepjes op je scherm. De afstand is dan vaak te groot, het signaal te zwak. Dit kan ook komen door obstakels of een defect aan de WiFi-chip in je apparatuur.

Trage WiFi

Wanneer je last heb van trage WiFi zie je je apparaat de hele tijd "bufferen" als je muziek speelt of een filmpje kijkt. Meestal komt dit doordat het WiFi punt waar je mee verbonden bent draadloos of via een stopcontact- adapter zijn signaal moet krijgen. Dit werkt vaak niet stabiel.

Netwerk sleutel kwijt

Wanneer je geen toegang tot WiFi kunt krijgen  omdat je de sleutel -oftewel key- kwijt bent, is het zaak om even op je modem, router of accesspoint te kijken of het er niet toevallig op staat. Vaak zit aan de onderkant een sticker met daarop de standaard WiFi naam - oftewel SSID- en de toegangscode -key- van het WiFi netwerk.

Wel Wifi, maar geen ontvangst

Wanneer je wel WiFi maar geen ontvangst van internet hebt, kan het WiFi punt waar je mee verbonden bent geen internet doorgeven. Dit komt omdat de netwerk instellingen niet correct zijn, of het WiFi punt zelf niets ontvangt.

Wat kun je zelf doen, of wat zou je kunnen laten doen om het op te lossen ? Dat gaan we je nu uitleggen..

Houd ons hier maar aan!

 

Afspraak binnen 24 uur gepland (op werkdagen)

Analyse en installatie door echte specialisten

Voor € 59 eerste consult aan huis

Uitgebreide garantie en nazorg

"Ik heb eindelijk goede WIFI door heel mijn huis na jarenlang getobd te hebben. Kan het nog steeds niet geloven dat het overal goed werkt! Ik had het jaren eerder moeten doen. Afspraken steeds goed nagekomen."

Review van 14-5-2022 via Feedbackcompany.nl

WiFi monteur

WiFi sterkte testen

Je kunt zelf je WiFi sterkte testen, of dit door een professional laten doen. Het is belangrijk om te letten op de 2 belangrijkste onderdelen van goede WiFi:

1) Signaal sterkte testen
Je kunt dit het beste doen door een programma te downloaden op (bij voorkeur) een zo recent mogelijke laptop. Een goed (gratis) programma hiervoor is bijvoorbeeld NetSpot. De signaalsterkte van het dichtstbijzijnde accesspoint ligt bij voorkeur tussen de -40 en -67 dBm. (-30dBm is het maximaal haalbare signaal, rond de -70 dBm wordt het slecht)

2) Bandbreedte testen
De beschikbare bandbreedte van het dichtstbijzijnde accesspoint, router of modem kun je testen door een laptop rechtstreeks (bekabeld !) te verbinden en een snelheidstest te doen. De meeste WiFi punten hebben wel een plek om een netwerkkabel op aan te sluiten. Sluit op het accesspoint een netwerkkabel aan, zet de WiFi van je laptop uit en ga naar een speedtest pagina, zoals deze. Als de gemeten snelheid ongeveer overeenkomt met de snelheid van je internetabonnement, dan zit je goed !

Professioneel WiFi-testen

Kom je er toch niet uit ? Heb je niet de juiste apparatuur om betrouwbaar te testen ? Uiteraard kunnen wij het ook voor je doen, bijvoorbeeld tijdens een WiFI Consult. We testen dan niet alleen het WiFi signaal, maar ook de snelheid en stabiliteit van het netwerk. Wij kennen je provider, meten op locatie en lossen (WiFi-)Netwerk problemen professioneel op. Met onze dekkingsgarantie weet je zeker dat een slecht WiFi-netwerk verleden tijd is!

Lees verder voor ons advies.

De WiFi-zekerheden van Slimmer-Huis.nl:

vink
Wij kennen jouw internetprovider!

vink
Dekkingsgarantie

vink
300+ actieve WiFi-klanten

WiFi tuin geen signaal

Ons advies voor een Slimmer-Huis 

Een goed WiFi-netwerk bestaat uit een aantal juiste ingestelde -en strategisch geplaatste- accesspoints, die bekabeld verbonden zijn met een stabiel netwerk. Op basis hiervan kun je een oneindig grote ruimte of gebied uitstekend dekken.
Een goed WiFi netwerk is daarnaast maatwerk: het gaat niet enkel om de sterkte van het signaal, maar ook om de kwaliteit. En die sterkte én kwaliteit hebben last van storingen: muren, babyfoons, dect-telefoons, magnetrons, dubbel glas etc etc. Bij een nieuwbouw woning is dit -door de hoge mate van isolatie- vaak een enorm probleem (kijk hier even als je binnenkort een woning gaat -laten- bouwen).
Om voor je WiFi netwerk een optimale dekking te realiseren dienen een aantal zaken in kaart gebracht te worden: Hoe is het huidige netwerk geïnstalleerd en geconfigureerd ? Hoeveel invloed hebben storingsfactoren? Hoe zijn de omringende WiFi netwerken, zoals die van uw buren, ingericht ? Welke effecten heeft de constructie van uw huis hierop? Wat zijn de “hotspots” in uw huis? Kortom: meten is weten. 

Lees verder hoe we je hier bij kunnen helpen.

"Alles verliep erg prettig en volgens afspraak. Duidelijke analyse van het probleem en goede oplossing geboden."

Review van 12-11-2021 via Feedbackcompany.nl

"Een snelle en professionele probleemonderkenning van het Wifi. Daarna ook een snelle, adequate en professionele oplossing. Ik ben een heel tevreden mens met de geboden oplossing. Dank daarvoor.."

Review van 15-3-2022 via Feedbackcompany.nl

WiFi accesspoint achter gordijn

Professioneel WiFi Consult

In het kader van "meten is weten" biedt Slimmer-Huis.nl een voordelige kennismaking om de route naar een snel, stabiel (WiFi-)netwerk in te zetten. Een "WiFi consult".

Voor dit consult komt een ervaren specialist bij je op locatie. Hij meet het modem door, en test de snelheid, stabiliteit en topologie van je netwerk. Op diverse plekken in de woning wordt het WiFi signaal gemeten, en gekeken naar in- en externe storings-invloeden. Aan de hand hiervan wordt vervolgens een plan op maat gemaakt om de oorzaak van de klachten op te lossen. Eventuele "quick-wins" qua instellingen zullen meteen gedaan worden, en zijn inbegrepen in de kosten.

Kosten Wifi Consult

Voor € 59,- (inclusief BTW en voorrijkosten ) komen we bij je aan huis. Een consult duurt ongeveer 3 kwartier.

Plan van aanpak

De Slimmer-Huis.nl route naar een snel en stabiel (WiFi-)netwerk is:

  1. Je vult dit formulier in
  2. Binnen 24 uur (op werkdagen) nemen we contact op om een afspraak met je te plannen
  3. De expert komt op het afgesproken tijdstip bij je op locatie
  4. Hij verricht het consult, en maakt een plan van aanpak
  5. Binnen 5 werkdagen na het consult ontvang je een verbeter-voorstel én een vrijblijvende offerte
  6. Je beslist of je het verbeter-voorstel geheel, gedeeltelijk of helemaal niet door ons laat uitvoeren
  7. Eventuele werkzaamheden kunnen wij overwegend binnen 2 a 3 weken na offerte uitvoeren
Scroll naar top